Kursen handlar mycket om praktiska saker som att utforma säljstödsmaterial och säljande varuexponeringar. Du lär dig till exempel om snabbtextning, datorstöd i exponeringsarbetet och hur varornas placering i butiken påverkar kunderna köpbeteenden. Det handlar om både livsmedelsaffärer och annan fackhandel.
I kurs 2 utvecklar du arbetet där du reflekterar över affärsidé, affärslokalens utformning i fråga om ljus, ljud, färg och form. Du gör omvärldsanalyser och marknadsundersökningar samt lär mer om varuexponering och skyltning för olika branscher och olika kunder.
Läs mer om kursen hos Skolverket.
Den här utbildningen ges på distans via vår egen lärplattform Exlearn. Under dagtid finns behörig lärare tillgänglig via digitala verktyg för handledning. I vissa fall finns det även möjlighet till handledning av behörig lärare utanför arbetstid, exempelvis under kvällar och helger.
Du väljer själv i vilken takt du vill studera. Det innebär att du kan bestämma hur många veckor du vill ägna åt en kurs eller utbildning. Oftast sträcker sig kurserna över 5, 10, 15 eller 20 veckor, men du kan anpassa studietiden efter dina egna behov och förutsättningar. För att få mer detaljerad information kan du kontakta vuxenutbildningen i din kommun.
Du kan välja att köpa din kurslitteratur i pappersformat eller digitalt via oss på Gleerups. Köper du vår digitala kurslitteratur så kostar den endast 150kr/bok.
H2000 Praktisk marknadsföring 1 – Att marknadsföra i butik
Jan-Olof Andersson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid
Liber AB
ISBN13: 9789147106158
H2000 Praktisk marknadsföring 2 – kommunicera säljande!
Anders Pihlsgård, Gunilla Eek, Susanne Walldenheid
Liber AB
ISBN13: 9789147110216
Arena Utbildning är en del av Arenakoncernen.