Rums- & konferensbokning

Om kursen

Kursen är en fördjupning inom hotell- och konferensområdet. Du lär dig hantera önskemål hos privatpersoner och samarbeten med företag, resebyråer, kongressbyråer och bokningsbolag. Du lär dig hur riktade erbjudanden kan öka försäljning och lönsamhet. Telefonförsäljning är en vanlig metod. Du inser betydelsen av bemötande, tonfall och produktkännedom. Du skriver avtal och gör lönsamhetsberäkningar samt prissätter produkter och tjänster. Du bokar olika arrangemang och utformar bekräftelser, offerter, PM och faktureringsunderlag. I kursen får du också lära dig att presentera och visa anläggningen och rekommendera passande aktiviteter och kringarrangemang till kunden.

Läs mer om kursen hos Skolverket.

Kurskod: KONRUM0

Poäng: 100 gymnasiepoäng

Utbildningsform: Distans

Studietakt: Valfri

Kurslitteratur:
Gratis digital kurslitteratur finns tillgängligt via vår lärplattform Exlearn!

 

Du studerar på distans via vår egen lärplattform Exlearn. Du har tillgång till handledning dagtid av behörig lärare via digitala verktyg. Det kan finnas möjlighet till viss handledning av behörig lärare via digitala verktyg utanför arbetstid (kväll/helg). För att kunna fullfölja dina studier krävs datorvana och tillgång till dator.

 

 

Du väljer själv i vilken takt du vill studera, det vill säga hur många veckor kursen/utbildningen ska pågå. Vanligtvis pågår en kurs mellan 5, 10, 15 eller 20 veckor. För mer information kontakta vuxenutbildningen i den kommun där du bor.

 

 

Betyg i kursen Konferens 2 (KONKON02) eller Reception 2 (RECREC02).

För att vara behörig måste du sakna sådana kunskaper som utbildningen syftar till att ge. Dessutom ska du ha förutsättningar att tillgodogöra dig utbildningen.

 

 

Utbildningen är kostnadsfri och berättigar till studiemedel från Centrala Studiestödsnämnden (CSN). Läs mer på www.csn.se

Vi erbjuder dessutom gratis digital kurslitteratur i de flesta kurser!

 

 

Är du intresserad och vill ha mer information om hur du ansöker? Klicka här!

 

Translate »