Här handlar det om att bemöta kunder och gäster på ett professionellt sätt. Viktigt är både verbalt språk och kroppsspråk. Ofta har kunderna individuella önskemål som du ska försöka tillgodose. Du måste också kunna hantera klagomål och reklamationer på ett korrekt sätt. För att vara yrkesmässig måste du också ha god kännedom om de produkter och tjänster som erbjuds. Du lär dig också grundläggande skyltning och presentationsteknik.
Läs mer om kursen hos Skolverket.
Den här utbildningen ges på distans via vår egen lärplattform Exlearn. Under dagtid finns behörig lärare tillgänglig via digitala verktyg för handledning. I vissa fall finns det även möjlighet till handledning av behörig lärare utanför arbetstid, exempelvis under kvällar och helger.
Du väljer själv i vilken takt du vill studera. Det innebär att du kan bestämma hur många veckor du vill ägna åt en kurs eller utbildning. Oftast sträcker sig kurserna över 5, 10, 15 eller 20 veckor, men du kan anpassa studietiden efter dina egna behov och förutsättningar. För att få mer detaljerad information kan du kontakta vuxenutbildningen i din kommun.
Du kan välja att köpa din kurslitteratur i pappersformat eller digitalt via oss på Gleerups. Köper du vår digitala kurslitteratur så kostar den endast 150kr/bok.
Service och bemötande 1 – Lärobok
Meg Marnon
Thelin Förlag
ISBN: 9789173792714
Arena Utbildning är en del av Arenakoncernen.